Podsumowanie 2016. Lekcja 7

raspberry-toothpick-glass-water-40654
Indywidualność i własne zdanie są i owszem, cenne, znacznie niekiedy bardziej warte uznania i pochwały niźli tępe i baranie posłuszeństwo. Aliści są takie sprawy, w których zwierzchność ma rację absolutną i jest nieomylna – Andrzej Sapkowski

Też macie już dość tej zimo-jesieni? Ja jak dzisiaj wstałem rano i musiałem wyjść z domu, to myślałem, że prędzej zamienię się w drzewo niż załatwię cokolwiek, co miałem do załatwienia.

A przechodząc do rzeczy. Jak byłem młodszy to zdawało mi się, że jeśli kogoś przeproszę, to będzie okey. Winy zostaną odkupione. Albo że jeśli ktoś jest na mnie zły, albo jeśli według kogoś innego zrobiłem coś niestosownego, nawet jeśli ja sam tak nie uważam i nie gryzą mnie wyrzuty sumienia, to powinienem przynajmniej okazać skruchę i przyznać się do winy.

Rzeczywistość jednak szybko zweryfikowała moje przekonania i, no cóż, wyszło szydło z worka.

Nie przepraszaj za coś, jeśli nie uważasz, że zrobiłeś coś złego

Ta lekcja jest niejako kontynuacją lekcji 2, w której mówiłem, że warto iść pod prąd, gdy się walczy o swoje marzenia.

Prędzej czy później ludzie zaczną to wykorzystywać, żeby podnieść swoją własną samoocenę. Zauważą, że jesteś miękki i można się na tobie wyżyć, więc przeleją własne frustrację na ciebie. I tak będą tobą pomiatali, dopóki nie zostanie przekroczona granica twojej wytrzymałości, tylko wtedy już może być za późno, a przynajmniej będzie ci o wiele trudniej zacząć walczyć o swoje zdanie.

Ważne, aby znać swoją wartość. No chyba że samemu jest się chamem, to potem nie należy się dziwić, że inni zaczynają na tobie wieszać psy. Równowaga musi być. Oko za oko.

Jeśli widzisz, że wiele rzeczy robisz w niezgodzie ze sobą, jesteś uległy wobec innych i nie umiesz wyrazić swojego zdania, to pierwsza baza za tobą – zdałeś sobie z tego sprawę. Drugą bazę zaliczysz, jeśli podejmiesz konkretne działania i umocnisz swój charakter. Nie zgadzasz się z kimś – spoko, masz prawo mieć swoje zdanie, nie musisz nikomu przytakiwać, tym bardziej jeśli dana osoba gada głupoty, które w ogóle mijają się z jakimkolwiek sensem. Nie chcesz czegoś robić – to nie rób, ale pamiętaj, że nie każdy ma złe zamiary i jak raz na czas koleżanka bądź kolega z klasy czy pracy zaprasza cię na imprezę, a ty masz w głowie wizję swojego kocyka i cieplutkiej kawy, to czasem warto „ulec” i się skusić na jakiś wspólny wypad J

I podkreślam – inaczej sprawa się ma z przełożonymi i nauczycielami, ogólnie z władzami szkolnymi i tymi ludźmi, których zwykło się nazywać „górą”. Tutaj własne zdanie to możecie schować do kieszeni, bo najlepiej wychodzą ci, którzy mówią na wszystko „tak” i liżą tyłki innym. Tak jak obiecałem, napiszę o tym kiedyś, w dalekiej przyszłości, robiąc specjalny blok tekstów o systemie edukacji i MEN.

No i warto zauważyć, że nie należy też robić wyrzutów komuś, kto nie zgadza się z nami i role się odwracają. O tym pisałem już w lekcji 1.


Zapraszam was również na fanpage Symphonii na Facebooku, gdzie będziecie mieli okazję poznać mnie z nieco mniej patetycznej strony i dowiedzieć się, czego aktualnie słucham.

6 myśli na temat “Podsumowanie 2016. Lekcja 7

  1. Jestem stworzeniem ciepłolubnym, więc ZDECYDOWANIE mam już dość aktualnej pory roku.

    Co do „NIE PRZEPRASZAJ ZA COŚ, JEŚLI NIE UWAŻASZ, ŻE ZROBIŁEŚ COŚ ZŁEGO” to jest to ogromna lekcja dla mnie, bo ja przepraszam za… WSZYSTKO tak właściwie. Często, żeby załagodzić spór, często żeby nie było problemów, często dlatego, że ta druga osoba nie chce.

    Co by się nie działo, najczęściej przepraszam ja. Automatycznie słowo przepraszam wychodzi z moich ust.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

